15 Mart 2023 Çarşamba

Matsievskiy'nin Gözleri



-Eğilmeden ölen Oleksandr Matsievskyi'nin hatırasına-

Göz deyince ben büyük, büyük şeyler anlarım*
Her gözde başka bakar mavi, yeşil ve ela
Kimi tastamam bakar kimi ucuyla, yarım
Kimi gözde Azrail sinsin oynar mesela
Derininde bir yerde ağuş açar mezarım

Göz deyince ben büyük, büyük şeyler anlarım
Bazı kirpikler yanar cemre dökülür pul pul
Öyle sahi, uzansam sigaramı yakarım
Yahut çığlar emziren yalaz mavi bir buzul
Kaskatı keser bana bakınca bıyıklarım

Gözler, gözler ıtırlar bir ruhun mayasını
Bir pul altın çapağı sıçramış teraziden
Her gamzesi varaklar Mamay'ın rüyasını
Bazı gözler baktı mı tarih bakar maziden
Saklar derinlerinde öksüz coğrafyasını

Kimi göze bakılmaz gözü dağlar haşmeti
İtil Yayık arasın basan seller gibidir
Her kırpışta bastırır kızılca kıyameti
Sanki sonrasız günün ebedi sahibidir
Çatık kaşları meşum - saklar şom alameti

Allah'a posta koyan Azazil gibi mağrur
Ben O'nun gözlerini anlarım göz deyince
Dikilip baktığında kancık soyu kudurur
Slava Ukraini! Ayeti yedi hece
Bir put gibi dikilir küffara ferman okur!

Bahadırhan Dinçaslan

* "...göz deyince ben en büyük şeyler anlarım
yanardağlar açık denizlerde deprem dalgalanması
yarı gece camlarında mermilerin imzası
darağaçlarına irkilmeden bakabilmek
ellerin kelepçeli götürülürken"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder