28 Aralık 2014 Pazar

İttihat ve Terakki Destanı

İstinye sahile mısra tükürdüm
Belimde piştovum şeytan dürtmesi
Yirmi beş yılımı namluya sürdüm
Yazgımız elemle beşik kertmesi

...

Ben, komita Fuat, Fedai Cemil
Bir deniz cesaret bir tutam bıyık
Boynumuzda ilmek zehirli yeşil
Kanımızdan gül açtıran sarmaşık

Kim kaldı anason kokan geceden
Karabina gözlü gardaşlar hani
Resneli Niyazi, Kazım, bir de ben
Kafdağı'nda üç beş öksüz yabani

"Bir telgıraf çekin yörük Duran'a
Toroslarda redd-i ilhak uyansın
Bayrağa, silaha, yırtık Kuran'a
El basıp mahşere değin dayansın"

Cadde, sokak, çıkmaz, bir fısıltıdır
İhtilal kokuyor son defa boğaz
Gölgesinden korkan bir titrek nazır
Kılıyor ömrünce ilk defa namaz

Hakkı'nın sesidir gezen dolaşan
"Baskına hazırız baht olsun yaver"
Çeğen tepesine koyuyor nişan
Bugün Bab-ı Ali tırmanan Enver

"Ulan Hilmi, bayrak bekler Ardahan
Kemal Bey, Karakol boş mu koyulur?
Sırası mı? Uyan, Şahin Bey uyan
Çağır Özdemir'e, elbet duyulur"

Bir gece Tırablus cehenneminde
Saç sakal karışık at koşturanlar
Allah'a gülerek feda ceminde
Şeytanıyla kadeh tokuşturanlar

Hürriyet deyince Sarı Kemal'in
Mavi gözlerinde patlayan şahi
Altı defa Nevres, veyahut Tahsin
Hüviyeti sahte, kurşunu sahi

Deliydik, yürüsek bakmazdık arda
Damarlarımızda rakı akardı
Kan çanağı gözler, gece çadırda
Islığımız bile tütün kokardı
...

İstinye'de kimse duymadı bunu
Dağıldı teşkilat ve fırka; bildim
Ne düşmana sıkabildim kurşunu
Ne kafama sıkıp kurtulabildim

Fısıldadı bana derinden ruhum
"Arda bir oğul koy muradın için"
Bir kadın içindi şair olduğum
Tütünü bıraktım bir kadın için.

M. Bahadırhan Dinçaslan



5 yorum:

  1. Yüreğine sağlık arkadaşım, şiiri yazışın, kelimeleri ve ahengi kullanışın ayrı güzel ama asıl konu bu değil, bir ittihatçının, komitacının ve hatta onun ötesinde milletperverin ruhunu öyle güzel dökmüşsün ki kağıda, bedenime bir asır geç kalmış ruhumun ızdırabını bir kez daha alevlendirdin... Defalarca okusam doyamayacağım bir şiir olmuş, tekrar eline, yüreğine ruhuna sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Ben bunu çok beğendim.O efsane nesili ve yaşadıkları dönemin iklimini yanstmışsın.

    YanıtlaSil
  3. Mükemmel Bir Şiir. Başarılar Diliyorum Hocam.

    YanıtlaSil
  4. Bugün de günlük dozumuzu aldık, Bozdağan Türküsü eşliğinde

    YanıtlaSil
  5. bende saygılarımı iletiyorum şair beyefendiye;duyguları güzel dökmüş kağıda.

    YanıtlaSil