6 Şubat 2015 Cuma

Kaygusuz Donunda

"Padişahlar tacı ile tahtını
Boşlar gider bizim Abdal Musa'ya"

Baba Kaygusuz'dan geldi işaret
Yaran geldi bizim Abdal Musa'ya
Gören gözü oldu vasfında ayet
Kuran geldi bizim Abdal Musa'ya

Baba geyiğini saldı çayıra
Diledi ahirin mevlam kayıra
Düşünde içtiği meyi hayıra
Yoran geldi bizim Abdal Musa'ya

Dört kapı kırk makam sırrını bildik
Alemin boşundan dolusun aldık
Yad ile biliştik aşina kıldık
Yaran geldi bizim Abdal Musa'ya

Kaygusuz Abdal'ım, pir bildim seni
Dedim "helal eyle içtim badeni"
Dedi "bala oğul geçtin sen beni
Sıran geldi bizim Abdal Musa'ya"

M. Bahadırhan Dinçaslan

3 yorum:

  1. İlk nerede gördüm bilmiyorum ama hikayelerin ve şiirlerin hep güzel geldi bana. Destanların ayrı güzel, şiirlerin ayrı. Bahadırhan, hep şunu söylemek istedim sana: Sadece yaz. Bu mesajı hiç takmayacaksın belki ama sen sanat yapmalısın. Fikirlerine karşı olduğum için değil, aksine, böyle bir adamın yitip gitmesinden korktuğum için böyle söylüyorum. Dikkate almasan da bil ki böyle bir hayranın da var andam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ olasın... ama bu sanattan hoşlanacak bir toplum "yaratma" zorunluluğu da var. arz ederken, talebi yaratmak için de uğraş vermek zorunda hissediyorum kendimi...

      Sil
    2. Haklısın belki, topluma, özellikle genç dimağlara ulaşman gerek. Eğer böyle olmasaydın, belki sana ulaşamayacaktım ya da sen bana. Yolun açık olsun, gizli gizli takip ediyorum. Sayende çok şey de öğreniyorum, çok fazla şey.

      Sil