14 Mart 2015 Cumartesi

Bıkkın

"Beni bana gösterecek aynamdı, almışlar."

Behçet Necatigil

***

Ben değildim bu sürreal tablodaki ucube*
Her nergise** başka renge boyanmaktan usandım
Zarar ziyan çeyrek yüzyıl yetişir muhasebe
Tıkanıp sigara yakmak ve yanmaktan usandım

Peşim sıra ayak sesi pür hafakan heyula
Dönsem ağzı açık tamu varsam menzil Kerbela
Sırf yürümüş olmak için adım adım bu yola
İki büklüm ve kimsesiz dayanmaktan usandım

Gün doğmadan doğan benim, benim gecem ezeli
Bir meşum ebede çıkar siyah yıldız bezeli
Güneşin altında yeni bir şey yokmuş*** göreli
Sabahta bir teselli yok, uyanmaktan usandım

M. Bahadırhan Dinçaslan

*"Ben değilim bu sürreal tablodaki ucube", Waldeinsamkeit
** "Üstüme göz dikdi nergisler nigehbân oldu hep", Nedim
*** Nihil Novi Sub Sole, "Güneşin altında yeni bir şey yok", İncil'den

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder